U kunt de beveiligde pagina van PayPal niet zien?

Klik hier
om te heropenen en uw aankoop af te ronden


Hardloopschoenen

(327 Producten)

  Geslacht

Gekozen:
  •  
  •  

  Merk

Gekozen:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  Schoenmaat

Gekozen:

  Gewicht enkele schoen

  • 140 660

  Kleur

Gekozen:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  Prijs (€)

  • -
    Bevestigen

  Klantenbeoordelingen

Gekozen:
SORTEREN
Pagina1van
6
 
SORTEREN
Pagina1van
6

Loopschoenen - Hoge kwaliteit bij CAMPZ

Er zijn veel factoren belangrijk bij het kopen van loopschoenen. Het aanbod is groot, iedere voet is anders en iedereen heeft een andere loopstijl. Daarbij komen ieder jaar nieuwe collecties loopschoenen en beloven de fabrikanten betere loopprestaties door beter te beschermen tegen blessures.

Zacht en snel lopen

De beste hardloopschoen bestaat niet. Er moet voor iedereen individueel bekeken worden welke schoen het beste bij hem past. Afhankelijk van uw eigen wensen, voorkeuren en eventuele beperkingen. Uw trainingsmethode, gewicht, conditie, afwikkeling van uw voeten, stabiliteit van uw lichaam, eventuele problemen in het verleden en het aantal kilometers wat u wilt gaan rennen zijn allemaal aspecten om rekening mee te houden. Op de website van CAMPZ vindt u een zeer ruime keuze aan loopschoenen. Bij iedere schoen staan uitgebreide producteigenschappen wat u kan helpen uw keuze te maken. loopschoenen online kopen

Anti-pronatieschoenen en andere loopschoenen

Tegenwoordig worden loopschoenen globaal onderverdeeld in 3 categorieën:
  • Traditionele loopschoenen
  • Anti-pronatie loopschoenen
  • Corrigerende loopschoenen
Traditionele loopschoenen hebben over het algemeen een verstevigde hiel en een dikke zool voor de demping. Dit zijn schoenen voor hardlopers waarvan de voeten tijdens het lopen op een traditionele, neutrale manier afwikkelen. Zij hebben dus geen extra steun nodig, maar alleen een goede demping. Voetpronatie is het naar binnen kantelen van de voet. Er zijn hardlopers die tijdens het lopen de voet te veel naar binnen kantelen. Hierdoor ontstaat kans op blessures. Voorbeelden van deze blessures zijn scheenbeenvliesontsteking, klachten aan de buitenzijde van de knie maar ook pijn aan de achillespees. Gesteunde loopschoenen zijn loopschoenen die extra steun bieden aan de binnenzijde van de voet en de enkel om overpronatie tegen te gaan. Het is echter belangrijk dat de voet niet overgecorrigeerd wordt omdat de kans op blessures dan juist toeneemt. Sommige hardlopers hebben nog meer steun nodig dan de anti-pronatie schoenen hen bieden. Hiervoor zijn corrigerende loopschoenen ontwikkeld die een nog grotere versteviging bieden aan de binnenzijde van de voet. In deze categorie komen ook vaak hardlopers voor die een zware bouw hebben of wat zwaarder zijn qua gewicht. De meeste recreatieve hardlopers landen op de hielen, dit wordt hiellanding genoemd. Snellere hardlopers landen op de middenvoet, wat middenvoetlanding genoemd wordt en sprinters gebruiken de voorvoetlanding. Dit zijn allemaal aspecten om rekening mee te houden bij de keuze van de loopschoenen. Er zijn mensen die denken dat ondersteuning van de voet en de dempende zool van loopschoenen juist zorgt voor blessures. De voet kan dan niet op de natuurlijke manier afwikkelen en ondersteunen van beenderen zorgt er juist voor dat de eromheen liggende spieren verzwakken. En daardoor ontstaat overbelasting. Bij die mensen is 'barefoot running' erg populair. 'Barefoot running' is hardlopen op blote voeten, of met schoenen met een hele dunne zool, waardoor de voet natuurlijker kan bewegen. Tijdens het hardlopen wordt dan op de midden- of voorvoet geland. Houdt u er wel rekening mee dat 'barefoot running' een heel andere looptechniek vereist en dat het voor veel hardlopers erg wennen is. Gelukkig zijn er ook voldoende loopschoenen op de markt die gebruikt kunnen worden ter overbrugging.

Sportschoenen met extra steun

De leest van de schoen is ook van belang als u uw keuze maakt voor de juiste hardloopschoen. De leest is de vorm van de schoen. Deze kan recht, halfkrom of krom zijn. Een rechte leest en een grotere zooloppervlakte wordt aangeraden bij mensen die overproneren. Als uw grote teen het langst is of als u last heeft van platvoeten, kan een rechte leest ook zinvol zijn. Als uw tweede en derde teen het langst zijn, of als u holvoeten heeft, wordt een kromme leest aangeraden. De halfkromme leest is dan voor de hardlopers die 'normale' voeten hebben. Het spreekt voor zich dat de stabiliteit van de schoen van belang is om stevig in uw loopschoenen te staan. Als de vetergaten laag zitten, biedt dat meestal meer stabiliteit dan hoge vetergaten. Zoals eerder genoemd hebben hardlopers die last hebben van overpronatie een stevige, stijve hielhak nodig die de enkel stevig omsluit. Tijdens hardlopen vangen de voeten drie keer het eigen lichaamsgewicht op. Tijdens springen is dit zelfs acht keer. Afhankelijk van de bodem waar u op loopt is een dikkere of dunnere tussenzool vereist. Een goede schokabsorptie is van belang om overbelasting op rug- en kuitspieren te voorkomen. U kunt dit zelf testen door met uw loopschoenen aan hard op de grond te stampen. Dit mag niet pijnlijk aanvoelen. Let ook op de zool van uw loopschoenen. Te glad zorgt ervoor dat u uitglijdt. En te stroef zorgt voor problemen omdat het te veel blokkeert. Welke zool u ook kiest, houd in gedachten op welke bodem u gaat lopen. Kijk of uw loopschoenen voldoende ventileren. Luchtgaatjes en een uitneembare binnenzool zijn zeker pluspunten. Transpiratievocht moet naar buiten kunnen terwijl water van buiten tegengehouden moet worden. Een goede ventilatie kan blaren voorkomen. Vervang op tijd uw loopschoenen. Bij oude en versleten loopschoenen is de kans op blessures groter.

Vind uw juiste schoenmaat

Maar wat is nou echt belangrijk bij het passen van uw loopschoenen:
  • Pas uw schoenen altijd staand. Als u zit schuift uw voet altijd nog een stukje naar achteren. Houd er rekening mee dat als u staat er altijd nog vijf tot zeven millimeter ruimte moet zitten tussen de grote teen en de punt van de schoen.
  • Pas loopschoenen aan het eind van de middag, als uw voeten warm en een beetje opgezet zijn.
  • Pas uw loopschoenen met sportsokken aan.
  • Pas altijd beide loopschoenen. Uw voeten kunnen immers verschillend zijn in grootte.
  • De maat van sportschoenen en gewone schoenen komt vaak niet overeen.
  • loopschoenen voor vrouwen zijn meestal smaller. Mocht u als vrouw een brede of zware voet hebben, kijk dan ook eens naar een mannenschoen.
loopschoenen zijn verkrijgbaar in verschillende breedtematen waarbij bij loopschoenen heren D de standaard maat is. De breedtematen 2A en B zijn smaller en 2E, 3E, 4E en 6E zijn breder. Bij loopschoenen dames is B de standaard breedtemaat. Smallere maten zijn 4A en 2A, bredere maten zijn D, 2E en 4E. Op CAMPZ.be vind u zeker een passende hardloopschoen. Voor iedere hardloper is de juiste schoen aanwezig. Tevens vind u op CAMPZ.be een ruime collectie loopaccessoires. Loopschoenen blijven altijd een massaproduct en bij specifieke problemen kan het nodig zijn de hulp van een podotherapeut in te roepen.


Klantenservice
Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze experts! Ma. t/m vr. 10u.-18u.
025 880852
Nieuwsbrief
Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingscode t.w.v. €10,-.
Er wachten exclusieve aanbiedingen en kortingsacties op u.4
Tevreden klanten
Bent u tevreden met onze service? Schrijf een beoordeling en help anderen!
Schrijf een beoordeling